piątek, 23 czerwca 2017

Shrekowa zupa krem soczewicowo-szparagowa

Cześć!
Dzisiaj nietypowy post ;) 
Ostatnio ochotę na zupę ,zupę krem.W lodówce miałam akurat młode szparagi,parmezan z Włoch i dużo różnych makaronów...i tak oto powstał ten przepis :)
Mam nadzieję ,że Wam się spodoba i sami wypróbujecie go w swoim domu.
Jest on bowiem na tyle uniwersalny,że możecie dodać lub zamienić składniki na jakie chcecie...takie improwizowane zupy krem są najlepsze! :D
Pamiętam,jak w dzieciństwie krzywiłam się ilekroć moja mama robiła zieloną zupę kem z brokułów i fety...teraz nie mogę się nadziwić jaka byłam głupia!Zupa krem jest pyszna i wartościowa! :D

 Do przygotowania tej zupy użyłam wegańskiego bulionu miso od Amandin,bo akurat miałam go w zapasach,ale możecie użyć dowolnego bulionu jaki macie w domu :)

Składniki na 2 porcje:
-0,5 litra dowolnego bulionu
-około 5 łyżek zielonej soczewicy
-pęczek zielonych szparagów(nie w sezonie możecie użyć brokuła :))
-ser do posypania(u mnie włoski parmezan)
-dowolne dodatki(u mnie makaron kukurydziany i gryczany oraz szczypiorek)
Bulion wlewamy do garnka i zagotowujemy.
W tym czasie kroimy szparagi na mniejsze kawałki odcinając główki i oddzielając je od reszty(będą do dekoracji,na surowo są bardzo smaczne! :D)
Gdy bulion zacznie się gotować wsypujemy soczewicę i gotujemy około 10 minut.
Po tym czasie dodajemy szparagi i gotujemy następne 15 minut.
Po tym czasie(gdy szparagi będą już miękkie) miksujemy całą zupę na gładki krem przy pomocy blendera ręcznego :)

 Tak ,,shrekowo,, wygląda sama zielona zupa-uwierzcie mi,jest pyszna!A jak wartościowa w baiłko roślinne,błonnik i wszystkie dobroci szparagów(lub brokułów ) :)
 Jak widzicie,ja podałam ją sobie z tymi główkami szparagów,makaronem gryczanym i kukurydzianym ,szczypiorkiem i parmezanem :)
 Smacznego!Dajcie znać,jak zrobicie :D
A Wy w ogóle lubicie zupy krem? :D

13 komentarzy:

  1. Kocham zupy krem i często dodaję do nich soczewicę, żeby była bardziej treściwa (a nie sama woda :P). Takiej ze szparagów jeszcze nie jadłam, ale wygląda super apetycznie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi sie wydawało ze wyglada obrzydliwie i takich komentarzy sie spodziewałam-mile się zaskoczyłam ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Wiem,nieciekawy,ale ważne ze smaczny ;)

      Usuń
  3. Na pewno była przepyszna, muszę w końcu zrobić krem ze szparagów, póki one jeszcze są :D
    Ja zupy krem uwielbiam, a w dzieciństwie takich nie jadłam (oczywiście poza wczesnym dzieciństwem, kiedy to mój narząd żucia był słabo rozwinięty :D) - nie robiło się ich w moim domu i tylko w restauracjach miałam okazję - jakoś wtedy nie myślałam, że można taką zrobić w domu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak byłam mała i mama mi je robiła ,to płakałam ze nie chce a ona na to:one sa takie drogie w ekskluzywnych restauracjach,naprawdę ,a ty wybrzydzasz!,, ;)

      Usuń
    2. Moja mama gotowała tylko normalne, niezmielone zupy, takie jak wcześniej robiła moja babcia, która o istnieniu zupy krem nawet nie miała pojęcia :) Myślę, że ja kremową bym nie pogardziła, bo zupy lubiłam od zawsze ;)

      Usuń
  4. Jeju, ale przepysznie wygląda! A na pewno jeszcze lepiej smakowała :D Zupy krem to jedyne zupy jakie jem, bo za takimi zwykłymi wodnistymi nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jak za szparagami nie przepadamy tak taką zupę chętnie byśmy zjadły :D Uwielbiamy zupy krem i jesteśmy od nich uzależnione :D A szczególnie od burakowej lub pietruszkowej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ani tej ani tej nie jadłam-skoro to wasze ulubione,to muszę to nadrobić! :D

      Usuń

Spodobał Ci się post?A może chciałbyś podzielić się swoimi odczuciami?Jestem otwarta na wszystko :D
Anonimy prosiłabym o podpisywanie się ;)