poniedziałek, 10 kwietnia 2017

TAG Na zdrowie!

Cześć!
Dzisiaj przychodzę do Was z tagiem o tematyce zdrowia.Mam nadzieję,że Wam się spodoba i czekam na Wasze odpowiedzi na niego :)

1.Od kiedy prowadzisz zdrowy styl życia?

Mniej więcej od 4 lat.Zaczęłam być dojrzalsza i dbać o swoje zdrowie i kondycje,które ma się jedno.Zdrowy styl życia,czyli zrównoważony ,żeby była jasność ;) Raz jest lepiej,raz gorzej,ale jak  to w życiu XD

2.Co cię zmotywowało do zmiany?

Mój wygląd-zawsze byłam bardzo pulchnym dzieckiem i w końcu zaczęło mi to przeszkadzać.Przestałam też wtedy trenować ostro piłkę ręczną i wiedziałam,że bez ruchu i z takim odżywianiem daleko nie zajadę i stanę się jeszcze grubsza.

3.Co zmieniło się po zmianie stylu życia na zdrowszy?

W końcu cieszę się aktywnością fizyczną,ale to od niedawna,kiedy zaczęłam chodzić na zajęcia do klubu,zaczęłam jeść bardziej świadomie ,kolorowiej i naprawdę smaczniej,bo pozwalam sobie na coś niezdrowego czasami ;)

4.Ulubiona aktywność fizyczna

Powiedziałabym że trampoliny,ale od dawna już na nie nie chodzę,bo przeniosłam się do bliższego mnie klubu.Ale tutaj poznałam zumbę,którą uwiebiam,TBC ze stepami ,jogę....No i kocham spacery   z moją kochaną babcią :D

5.Jak często uprawiasz sport?

Staram się tak z 5 razy w tygodniu,ale szkoła ,zajęcia dodatkowe...nie zawsze to wychodzi ;) Prawie codziennie natomiast wychodzę na spacery :D

6.Jakie są założenia twojej diety?

Żeby nie umrzeć z głodu XD.A takj serio to różnorodność,kolorowo, dużo owoców i warzyw,jajek i trochę nabiału.Unikam od jakiegoś czasu typowych słodyczy,ewentualnie czasem się zdaży lub na wyjazdach,gdzie nie ma innej możliwości.Unikam jedynie miodu i czystego mleka,bo mam na nie uczulenie od urodzenia.

7.Co najczęściej jesz na śniadanie?

Kurczę ,trudne pytanie,bo codziennie do innego,to zależy też od sezonu-raz jajecznicę z warzywami, omlet zwykły lub wegański,owsianki,komosanki,płatki z jogurtami,kefirami,lody bananowe z lecie...na co tylko mi przyjdzie pomysł i ochota :D

8.Ulubione zdrowe produkty?

Myślę i myślę i...ciężko mi wymyślić,jest tyle pysznych rzeczy...daktyle,borówki,maliny,mango,quinoa,kasza gryczana,jaglana,pęczak,bulgur,jabłka,marchewki,serki wiejskie,papryka,mąka z ciecierzycy,kurkuma,bataty,sos sojowy,soczewica,fasola,hummus,sezam,nerkowce,pistacje,migdały...Boniu,jest tego masa! :o
W poście ,,co muszę mieć w swojej kuchni(klik) poopisywałam dokładniej kilka produktów :)

9.Co w zdrowym stylu życia sprawia ci największy problem?

Chyba...organizacja czasu i posiłków,ale nie chcę narzekać ;)

10.Rada dla początkujących

Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę!Stopniowe zmiany pozwolą ci nabrać nawyk,a twoje kubki smakowe przyzwyczają się do zdrowego jedzenia.Tak samo z ćwiczeniami-słuchaj swojego organizmu i nie forsuj się,bo ci to wyjdzie bokiem XD

Dziękuję ze dotrwaliście do końca Tagu,mam nadzieję że się Wam podobało i czekam na Wasze odpowiedzi :D

10 komentarzy:

  1. Haha, założenia diety mnie rozbroiły <3

    To i ja odpowiem :D

    1. Zdrowy styl życia prowadzę od 3 lat - tzn. 3 lata temu zaczęłam stopniowo wprowadzać zmiany. Najpierw zaczęłam ćwiczyć zumbę, po jakimś czasie ograniczyłam słodycze i dopiero później weszły kolejne zmiany.

    2. Zdrowie - moim koleżankom zaczęło się sypać i to stało się dla mnie impulsem, żeby zacząć ćwiczyć. Gdy poleciała mi waga (przez same ćwiczenia!), nie chciałam tego zmarnować i zaczęłam modyfikować dietę - bez założonych celów ("Schudnę tyle i tyle w takim i takim czasie").

    3. Mam lepszą cerę, kondycję, jestem szczupła, rzadziej choruję. Mam więcej energii, zyskałam nową pasję i większą świadomość.

    4. Trening siłowy! Potem trampoliny <3 Gra w badmintona oraz chodzenie po górach.

    5. 4 razy w tygodniu robię trening siłowy, w pozostałe dni się rozciągam.

    6. Staram się jeść produkty nieprzetworzone, duuuużo warzyw, trochę mniej owoców. Kasze i pieczywo pełnoziarniste, czasem ryż i makaron. Ostatnio jem mniej mięsa, bo nie mam na nie ochoty, ale generalnie nie ograniczam żadnej grupy produktów (no, nie jadam soi). Raz na jakiś czas zdarzy mi się coś niezdrowego, ale nie robię z tego tragedii. I jem dużo tłuszczu - ok. 35-40%.

    7. Kiedyś zdecydowanie owsianki, teraz... Kanapki (z serkiem i warzywami), placuszki i owsianki, rzadziej jogurt z granolą lub jaglankę.

    8. Mam taki sam problem, jak Ty :D Generalnie smakuje mi zdrowe jedzenie i nie umiem wybrać... Uwielbiam placuszki, owsianki pieczone, chałwę, orzechy (nerkowca, brazyle, pistacje, migdały), masło orzechowe, niemal wszystkie owoce (ale arbuz jest fuuuj!) i warzywa, hummus, soczewicę i ciecierzycę...

    9. Ze względu na pochłanianie dużych ilości orzechów - to ich koszt, zdecydowanie :D I fakt, że warzywa i owoce to produkty sezonowe i przez większą część roku albo są marnej jakości, albo nie ma ich w ofercie :( Z organizacją sobie radzę, choć czasem bywa ciężko.

    10. Taka sama, jak Twoja - wprowadzać zmiany małymi krokami, nie zniechęcać się, mieć otwarty umysł (bo nie da się zastąpić niektórych smaków 1:1). Nie mieć wygórowanych oczekiwań, tylko cieszyć się z każdej pozytywnej zmiany. I być cierpliwym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie ze cie rozbawiłam :D
      Ja aktualnie chodzę na zumbe i Uwiebiam :D
      Treningu siłowego jeszcze nie robiłam-ale zawsze mnie ciekawił,choć boje sie ze złe wykonywałabym sama ćwiczenia :D
      Sól tez ograniczam :)
      Nie lubiaz arbuza?Orzeciez on jest super ;)

      Usuń
    2. Arbuz to zło - próbowałam w wielu miejscach (Chorwacja, Czarnogóra, Australia, Grecja...) i za każdym razem mam odruch wymiotny. Fuuuj, nienawidzę tej konsystencji watowato-grudkowatej :P I jest taki słodko-mdły (mydlany?), że aż się odechciewa. Okropne :D

      Usuń
    3. Ja arbuza lubię,ale twoje spostrzeżenia mam do melona i papai-ja tych strasznie nie lubię :p

      Usuń
  2. 1. U nas to już będzie prawie 6 lat ;)

    2. Głównie przez zdrowotny przymus ale szybko zaczęłyśmy doceniać pozytywnie tą zmianę :)

    3. Szczególnie poprawiło się nasze samopoczucie fizyczne i psychiczne ;) O wiele rzadziej chorujemy. Ale też zaczęłyśmy doceniać wiele fantastycznych smaków jakich nie zauważyłyśmy jedząc śmieciowe produkty ;)

    4. Zdecydowanie trampoliny, to jest nasza miłość i tylko czekamy aż Monika zrobi instruktora trampolin i wtedy jedna za skakanie będzie dostawać pieniądze a druga z nas będzie skakać za free xD xD Monika uwielbia biegać, jej zwykła przebieżka to minimum 10 km xD Oprócz tego ćwiczymy dużo w domu i mamy mnóstwo gadżetów i sprzętów do ćwiczeń :)

    5 Też 5 razy w tygodniu :) Niedziela to rest day :D

    6. Ze względów zdrowotnych jest to menu bez glutenu, białego cukru i laktozy ;) Choć teraz możemy sobie już na troszkę więcej pozwolić :)

    7. Jabłko i grejpfrut z cynamonem! To jest nasz niezawodny starter od 5 lat xD Ale oczywiście to tylko przed śniadanie ;) Potem jemy jaglankę lub owsiankę zawsze na słodko :)

    8. Za trudne pytanie xD Właściwie można wejść na naszego bloga i większość produktów to będą te nasze ulubione xD

    9. Hmmm jedyny problem mamy z nieuczciwymi firmami, które wprowadzają na rynek mnóstwo pseudo zdrowych produktów wprowadzając ludzi w błąd :(

    10. Odwołując się do poprzedniego pytania radzimy wszystkim czytać etykiety! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ze sie tym ze mną podzielilyscie!Ja tez w przyszlosci chciałabym zrobic instruktora trampolin :D No i dalyscie mi inspiracje na jabłko i grejpfrut z cynamonem ;)

      Usuń
  3. 1. Zdrowy styl życia to pojęcie względne :D Kiedyś objadałam się nabiałem i myślałam, że to zdrowo i że dbam w ten sposób o kości :P Tak świadomie myślę, że ok. 5 lat, choć wcześniej już smażonych czy bardzo przetworzonych rzeczy nie jadłam (mam na myśli chipsy, hamburgery, gazowane napoje i inne takie, bo np. słodyczy nawet dzisiaj nie unikam, ale zachowuje umiar ;))

    2. Trudno wybrać mi jedną rzecz w tej kwestii... Na pewno był to wzrost świadomości żywieniowej, przez wzgląd na nerkę zaczęłam ograniczać białko (i zaczęłam czytać o szkodliwym wpływie jego nadmiaru na organizm), ale teraz to chyba mogę powiedzieć, że świadomość...
    3. Prawdę mówiąc, nie zauważyłam większych zmian...:D
    4. Rower, rolki i spacery, a zimą snowboard. Teraz próbuję polubić rozciąganie :D
    5. Chodzę gdzieś codziennie (minimum godzina marszu mi wyjdzie), a w weekendy jeżdżę na rolkach lub rowerze.
    6. Nie jem mięsa, unikam żywności przetworzonej, ograniczam nabiał i dążę do jak najbardziej roślinnej diety.
    7. W tygodniu owsianki lub płatki z jogurtem, w soboty placki, a w niedzielę kanapki.
    8. Dużo tego :D Na pewno owoce i warzywa, płatki owsiane, kasza jaglana i gryczana, orzechy, suszone owoce, awokado, hummus, zdrowe batony, czekolady i nie wiem co jeszcze :D
    9. Chyba nic :)
    10. Zmiany najlepiej wprowadzać powoli, żeby się nie zniechęcić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do pierwszego pytania-mam to samo! :D
      Tez chodzę prawie codziennie na godzinne spacery ;)

      Usuń
  4. To jest też odpowiem! Bardzo ciekawy tag :D

    1. W sumie wszystko zaczęło się w drugiej klasie gimnazjum, więc teraz leci czwarty rok. Chciałam wtedy schudnąć, więc dlatego zaczęłam bardziej patrzeć na jedzenie. Teraz robię to tylko dla zdrowia :) Oczywiście wszystko z umiarem, czasem zjem coś mniej zdrowego i to jest jak najbardziej ok.
    2. Tak jak napisałam w punkcie wyżej, początkowo chciałam schudnąć, teraz robię to dla zdrowia :)
    3. Od ćwiczeń na pewno mam bardzo dobrą kondycję.
    4. TRAMPOLINY! I zumba, taniec, jazda na rowerze, jazda na łyżwach.
    5. Aktualnie nie ćwiczę od jakiegoś czasu, bo trochę załatwiłam sobie palca u nogi na wf (sport to nie zawsze zdrowie xD) ale wracam już niedługo i zazwyczaj jest to ok 4-5 dni w tygodniu, zależy czy mam dużo rzeczy do roboty, do nauki.
    6. Ma być smacznie, ciekawie, bez mięsa. Rzadko jem nabiał i jajka, ale nie wykluczam ich całkowicie. Jak najdzie mnie ochota na coś słodkiego, to jem. Jak jestem na wyjeździe i mam możliwość zjedzenia czegoś fajnego, może nie w 100% zdrowego czy dietetycznego, to jem :)
    7. Owsiankę, bułkę z masłem orzechowym, bananem i syropem z agawy, a ostatnio mieszam sobie jogurt sojowy z dżemem, dodaję do tego takie płatki błonnikowe, rodzynki, daktyle, masło orzechowe, syrop z agawy, banana- pycha <3
    8. Masło orzechowe, banany, wędzone tofu, truskawki, borówki, maliny, arbuz, melon, mango, pomidor, ogórek, fasola, orzechy nerkowca, makaron, hummus, warzywne pasty do kanapek, bataty, dżem truskawkowy, soczek jednodniowy jabłkowy.. mogłabym tak pisać i pisać, ale może tyle wystarczy xD
    9. Ceny niektórych produktów :(
    10. Wszystkie zmiany trzeba wprowadzać powoli, nie rzucając się na głęboką wodę, bo bardzo łatwo można się zniechęcić. I robić wszystko zgodnie ze sobą, do niczego się nie zmuszać, tylko robić z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ze sie tym ze mną podzielilas!Przy okazji życzę ci zdrowia z ta noga ;)

      Usuń

Spodobał Ci się post?A może chciałbyś podzielić się swoimi odczuciami?Jestem otwarta na wszystko :D
Anonimy prosiłabym o podpisywanie się ;)