piątek, 10 marca 2017

Co muszę mieć w swojej kuchni?

Dzisiaj mam dla Was...nietypowy post ;)
Bynajmniej takiego jeszcze nie było :)
Będziecie mogli się dowiedzieć co jest niezbędne W MOJEJ kuchni,a to nie znaczy kuchni mojej rodziny,bo najczęściej gotuję sobie sama :D

Powiem Wam trochę o tych produktach i do czego ich najczęściej używam :) Zdjęcia oczywiście z Google Grafiki,no bo po co Zuzia ma pamiętać o tak mało  istotnych rzeczach, jak zrobienie zdjęć? XD Mam nadzieję,że mi wybaczycie ;)


1.Serek wiejski lekki z Krasnegostawu
Znalezione obrazy dla zapytania serek wiejski krasnystaw
Kocham serek wiejski ,a żaden nie smakuje mi tak bardzo ,jak właśnie ten z firmy Krasnystaw.Jest inny niż też od Piątnicy ,Łaciatego czy Łowicza-bardziej delikatny ;) Dorównać może mu jedynie tylko ten z Koła,ale i tak Krasnsystaw jest lepszy ;)

2.Mleko roślinne
Znalezione obrazy dla zapytania mleko sojowe lidl
Nie wyobrażam sobie swojej diety bez mleka roślinnego-jest poprostu bardzo smaczne i odpowiada mi jego konsystencja.Dobrze urozmaica wszelkie płatki,owsianki  czy nawet omlety.Nie lubię smaku takiego zwykłego krowiego mleka.Z nabiałem pod postacią serków i serów jest inaczej ;) 
No a wiadomo,że mleko roślinne ma również bardzo dużo cennych składników odżywczych,jest więc to bardzo dobre urozmaicenie diety.
Aktualnie moje ulubione to to co na zdjęciu-Lidlowe sojowe niesłodzone  i Joya oraz owsiane z Alpro i orzech laskowy również z Alpro.

3.Mąka z ciecierzycy.
Znalezione obrazy dla zapytania mąka z ciecierzycy
Od jakiegoś czasu praktycznie nie wyobrażam sobie mojej kuchni bez tej mąki!
Pokochałam wegańskie omlety z przepisu erVegana,robię je na zmianę z normalnymi z jajek!
Czy wegańskie pancakes'y z banana,mleka roślinnego i mąki z ciecierzycy,które są smażone bez tłuszczu,placuszki z cukini od Jadłonomii....kocham <3
Aktualnie posiadam i używam tej,którą właśnie widzicie na zdjęciu :)

4.Pomidory suszone na słońcu z Lidla z tygodnia włoskiego
Znalezione obrazy dla zapytania pomidory suszone lidl
Których robię zapasy XD Mają tyle smaku....na kanapkę,czy ot tak,prosto z opakowania <3 Kocham :D

5.Jabłka
Znalezione obrazy dla zapytania jabłka
Nasze poczciwe,polskie jabłka,które kocham :D Szczególnie z zimie,gdy mamy tak mało owoców...

6.Mrożona mieszanka warzyw 
Znalezione obrazy dla zapytania mieszanka warzywna mrożona
Które,w zależności od czasu jakim dysponuję,gotuję w garnku lub na parze :D Uwiebiam wszystkie-warzywa na patelnie z ziemniakami,mieszanki zimowe,letnie....

7.Płatki owsiane zwykłe
Znalezione obrazy dla zapytania płatki owsiane zwykłe
Te,z firmy Kupiec,to mój must-have.Grubiej krojone niż górskie,dużo zdrowsze :D
Wiadomo-do owsianek,do zmielenia na mąkę owsianą,do posypania czegoś,do musli...tradycja ;)

8.Razowy chlebek
Znalezione obrazy dla zapytania chleb razowy
Podstawa do kanapek ;) Ostatnio miałam fazę na czystoziarnisty,który wprost kocham(moja mama mówi,że to chleb dla królika XD).Ale chleb u mnie musi być dobrej jakości i świeży...

9.Mieszanka sałat
Znalezione obrazy dla zapytania mieszanka sałat lidl
Której braku sobie nie wyobrażam ;) Do kanapek,so sałatek,do surówek,jajecznicy,omleta....najbardziej lubię te mieszanki Lidlowskie,np. e szpinakiem czy burakiem,ale zjem każdą świeżą ;)

10.Orzechy nerkowca
Znalezione obrazy dla zapytania orzechy nerkowca
Nerkowce,moja miłości....kocham,muszę ,kocham!

11.Papryka
Znalezione obrazy dla zapytania papryka
Którą kocham surową!Soczysta,pyszna!Najczęściej w sałatkach lub z serkiem wiejskim,ale same paski też dają radę! :D

12.Strączki w puszce
Znalezione obrazy dla zapytania fasola w puszce
Fasola ,ciecierzyca czy soczewica do obiadku na szybko,ciasteczek z cieicerzycy,gulaszu z fasoli,pasty z fasoli....strączki rządzą!

13.Marchewka
Znalezione obrazy dla zapytania marchewka
Surowa,tylko surowa XD Nienawidzę gotowanej...ale surowe paski to uzależnienie :D

14.Jajka
Znalezione obrazy dla zapytania jajka
Do omletów ,placuszków czy sadzonych....Na twardo też nie pogardzę ;)

15.Hummus
Znalezione obrazy dla zapytania hummus
Albo inna pasta roślinna.Ale najczęściej hummus :) Do kanapek czy jako dip do surowych pasków papryki z marchewką XD

16.Kukurydza
Znalezione obrazy dla zapytania kukurydza w puszce
Poza sezonem w puszce ,a w sezonie kolba :D Ostatnio bardzo przypadła mi do gustu tra z Lidla :)


No to chyba tyle....nic mi więcej takiego oczywistego nie przychodzi do głowy :)

A co Wy musicie mieć w swojej kuchni?

18 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post. Miałaś rewelacyjny pomysł ;)

    A wiesz, ze post tego typu zaczęłam przygotować dwa lata temu :P jeszcze go nie opublikowałam a od tamtej pory uległ zmianie ;)
    Na liście były suszone pomidory ale z Biedronki, potem je wyrzuciłam z listy bo zaczęli dodawać o wiele, wiele więcej soli a teraz to żadne suszone pomidory na liście się nei znajdą bo nie solę ;P

    Świeże owoce i warzywa to MUST HAVE - jabłka są przepyszne - według mnie najlepsze te kwaskowate ;D
    Z warzyw obowiązkowo marchew, buraczki, pietruszka - to musi być a kiedy trafi się promocja to również brokuły :)
    Płatki owsiane, kasza jaglana, gryczana, orzechy (u mnie włoskie ze wsi i czasem ziemne).... muszą być a do tego różne ziarna, pestki (siemię lniane, słonecznik, sezam).
    Oczywiście masło orzechowe, które uwielbiam :D, sucha czerwona soczewica, ciecierzyca, fasola jaś... fasolę i ciecierzycę zawsze gotuje w większej ilości i mrożę - mam na czarną godzinę:)
    Mąki mam różne: pszenna 650, żytnia 720, żytnia razowa, pszenna razowa, pszenna pełnoziarnista, orkiszowa.... do wypieku domowego chleba (dla mamy), czasem do pierogów a jak domowy chleb to musza być i drożdże :D

    I na razie nic wiecej nie przychodzi mi do głowy :P

    PS Serek z Krasnego stawy kiedys był moim ulubionym serkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie i czekam w końcu na publikacje takiego postu u ciebie!Batdzo miło to wsyztsko czytać-bardzo podobny mamy gust prawie do wszystkiego -nawet jabłek,ktore ja tez kocham kwaśne ;)

      Usuń
    2. Musialabym ten post dopracować, jeszcze go przemyśleć... może kiedyś mi się uda ;)
      Co do jabłek to u mnie na działce jest jabłonka: czerwona papierówka. Jak jabłka już urosną na tyle, że muszą się tylko zarumienić to ja zrywam takie zielone: są wówczas soczyste i kwaśne :D Śliwki też wolę kwaskowate :) Kiedyś rozmawiałyśmy o owocach i chyba w dużej mierze lubimy te same i to nie jedyne produkty, wiec coś w tym jest, ze "mamy podobny gust" :D

      Usuń
  4. Sporo z tych produktów i ja mam w swoich zapasach :)
    Serków wiejskich raczej nie jem, ale jak już, to najbardziej chyba lubię najzwyklejszy Piątnicy (w ogóle u mnie w domu nie jadło się serków wiejskich przez wiele lat i pierwszy raz jadłam pod koniec podstawówki u kuzynki w Irlandii - oni je uwielbiali i jeździli specjalnie do polskiego sklepu :D).

    Mleka roślinne też zawsze mam, a najbardziej lubię z orzechów laskowych, sojowe Alpro i Joya oraz kokosowe z kartonika. Mąki z ciecierzycy nie używam, ale mam wiele innych - moja ulubiona to ta kasztanowa. W ogóle nie mam za to pszennej i sama z siebie nie używam. Mrożonki i płatki owsiane też zawsze mam. Papryki i sałaty teraz nie jem i czekam na sezon :) Bez orzechów z kolei nie wyobrażam sobie życia - uważam, że to jeden z najzdrowszych produktów na świecie ;) Od marchewki i jabłek też jestem uzależniona (i niestety trochę żółta), hummus także uwielbiam.

    Poza tym, zawsze mam w kuchni masło orzechowe, tahini, awokado, koncentrat pomidorowy, mango, jarmuż, kakao i ciemną czekoladę - póki co, nic więcej do głowy mi nie przychodzi.

    A do pomidorów suszonych muszę się przekonać, szkoda że nie kupiłam tych w Lidlu, bo widziałam jak poszłam po pesto. Zawsze przeszkadzała mi w nich słoność, ale teraz mam większą tolerancję na sól :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu przypomniałaś mi o kakao i koncentracie pomidorowym a tahini będę musiała sobie ukręcić :D

      Usuń
    2. Naprawdę jeździli tylko po nie?No,prawdziwi fani :D Ja tez kiedyś na Słowacji czy Wegrzech szukałam i mieli swoje pyszne serki ;)
      Make kasztanowa zawsze chciałam kupic,ale jakoś odstrasza mnie jej cena i to ze nie wiem do czego ja wykorzystać :/
      Mango kocham,ale jem je bardzo rzadko -kupuje na promocjach XD
      A pomidory z Lidla dla mnie nie sa jakieś przerażająco słone-maja dużo smaku ,,umami ,, ;)

      Usuń
    3. Polskich sklepów w mieście było sporo, więc nie był to problem :) Kupowali też inne rzeczy, bo irlandzkie jedzenie nie jest za specjalne :P A ja poszukiwałam tamtejszych pyszności, niedostępnych w Polsce :D
      Mango też często dorywam na promocjach :)
      Będę w Lidlu może w poniedziałek, jak jeszcze jakieś będą to kupię ;)

      Usuń
    4. Tozumiem ;) Tez jakbym była w Irlandii szukałaby ichniego jedzenia XD
      U mnie te pomidory jeszcze sa,wiec u ciebie pewnie tez ;)

      Usuń
  5. Oprócz serka wiejskiego lekkiego, mleka sojowego (ale mam zwykłe!), mąki z ciecierzycy (mam graham) i suszonych pomidorów wszystko stale znajduje się w moich zapasach :D No i słoiki xD Z leczo z cukinii (robione latem), papryki, pomidorów i włoszczyzny, przecier pomidorowy i marynowane oraz kiszone warzywa (ogórki, cukinia, papryka) :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podzielamy Twoją miłość do serków wiejskich <3 Choć już teraz nie możemy ich zbyt często jeść to jest to chyba najczęściej kupowany przez nas produkt z serii tych niedozwolonych xD Oczywiście u nas króluje Piątnica, bo z firmy Krasnystaw nawet nigdzie nie widziałyśmy w okolicy :)
    Ten napój sojowy z Lidla też nam smakuje ale częściej kupujemy też Lidlowskie ale ryżowe :D Z Alpro naszym zdaniem są przereklamowane :/
    Mąka z ciecierzycy świetnie też się sprawdza w ciastkach :D Są kruche i lekko wilgotne <3 Ta mąka zawsze musi być u nas w kuchni w zapasie :D
    Pomidory suszone z kolei często używamy do sałatek albo do past kanapkowych :D Tych z Lidla jeszcze nie jadłyśmy :)
    Nie wyobrażamy sobie rozpoczęcia dnia bez jabłka i grejpfruta z cynamonem <3 Angeli ulubione jabłko to ligol i jonagold :) Ja uwielbiam jeszcze szarą renete :D
    Mrożonki to też stały element naszych obiadów :D Szczególnie zimą ;) Wszelkich warzyw i orzechów też nie może zabraknąć! Szczególnie brokułów, ziemniaków, marchewek :D
    Jeżeli chodzi o płatki to my robimy sobie taką gotową mieszankę, czyli płatki jaglane, gryczane i owsiane, wiórki kokosowe, słonecznik i nasiona konopi :D Nawet na sucho uwielbiamy tą mieszankę chrupać :D
    Hummus naszą miłością szczególnie ten z Biedry <3 Ale niestety zauważyłyśmy, że jemy go za często (z ziemniakami gotowanymi w majeranku to poezja) i żołądki zaczęły nas od niego boleć :/ Dlatego teraz kupujemy tofu z Lidla albo ciecierzycę i same robimy pasty różne ;)

    Dodatkowo u nas w kuchni nie może zabraknąć kaszy jaglanej i gryczanej oraz makaronu kukurydzianego i gryczanego. A także suszonych owoców szczególnie daktyli i śliwek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No,Krasnystaw to firma lubelska,wiec daje produkty tylko na nasz region :/

      Polecam pomidory z Lidla :D Jeszcze sa ;)

      Ja nie mam ulubionego rodzaju jabłek,chyba ze takie...malinowe czy poziomkowe XD

      Wasza mnieszanka brzmi super-możecie mi trochę odsypac i przesłać ;) <333 Wszystko spod Pandzich łapek jesteś pyszne :D

      Rozumiem,własne pasty to tez świetny pomysł!Ja robiłam kiedyś smalec z fasoli ;)

      Ostatnio w Biedrze kupiłam makaron gryczany-ciekawe czy będzie smaczny ;)

      Usuń
  7. U mnie bardzo podobnie! Choć jajek nie jadam już wcale :) No i chleb zastąpiłam waflami kukurydzianymi <3 A patrz, mi en serek wiejski nie smakuje, bo taki wodnisty jakiś. Króluje u mnie Piątnica.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahha,a mi Krasnystaw bardzie smakuje :D

      Usuń
  8. Świetny post, uwielbiam takie czytać! Bardzo wiele rzeczy, które tutaj wypisałaś, muszę mieć też u siebie np. płatki owsiane, mleko roślinne, mrożone warzywa, suszone pomidory <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na wpis! Twoje "must-have" są u mnie rzadko lub nigdy. Na pytanie chyba odpowiem we własnym wpisie.

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się post?A może chciałbyś podzielić się swoimi odczuciami?Jestem otwarta na wszystko :D
Anonimy prosiłabym o podpisywanie się ;)