poniedziałek, 25 lipca 2016

Pyszna wegańska kokosowa-cynamonowa z nutą masła orzechowego :D

 Cześć!
Dzisiaj przychodzę do Was z przepisem! :D
Jest to coś,co jadłam ostatnio przez kilka dobrych dni z rzędu,więc zdecydowanie dobre XD
Przedstawiam Wam wegańską granolę z kokosem ,cynamonem,masłem orzechowym,syropem z agawy,orzechami....niebo!Gdybyście wiedzieli jak to pachnie *.*
Inspirowałam się przepisem youtuberki Fablunch-użyłam jej proporcji,ale trochę zmodyfikowałam składniki i przepis,więc wyszło na moje ;)
Granola jest zdecyowanie warta uwagi,zdrobiłam nawet zdjęcia podczas jej robienia ;)
 Składniki:
na 1 duży słoik/4 szklanki
-1,5 szklanki płatków owsianych(użyłam błyskawicznych)
-0,5 kubka posiekanych orzechów(użyłam z mieszanki Lidlowskiej,w której były migdały,nerkowce,orzechy włoskie i laskowe)
-2 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego
-0,25 szklanki syropu z agawy(albo klonowego)
-2 łyżki masła orzechowego(użyłam czekoladowego 100% marki NaturAvena)
-2 łyżki cynamonu
-2 łyżki ekstraktu z wanilii
-0,5 łyżeczki soli
-garść płatków kokosa(uprażonych na patelni bez tłuszczu)
-mała garstka suszonej żurawiny
-mała garsta suszonej morwy
-łyżka sezamu czarnego
-łyżka siemienia lnianego

Wykonanie:
1.Rozgrzać piekarnik do 160-170 stopni( w zależności jak grzeje wasz piekarnik,mój całkiem słabo :/)Blachę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia.
2.W dużej misce połączyć płatki owsiane,orzechy,sezam,siemię,żurawinę,kokos ,morwę,cynamon i sól.
3.Dodać olej kokosowy,ekstrakt z wanilii,syrop z agawy i masło orzechowe.
4.Piec przez około 30 minut,po 15 minutach przemieszając(przewrócić trochę)
5.Pozwolić granoli wystygnąć całkiem ;)
6.Przełożyć do słoika.
Tak może stać w szafce do tygodnia-2 tygodni,a zamrożona nawet 3 miesięcy.

Granola idealnie komponuje się z mlekiem,roślinnym,jogurtem sojowym ,nana ice cream i puddingiem chia(wszystkie sposoby przetestowałam!)albo nawet sama jako przekąska.
Smacznego!


PS.Zobaczcie jaki tort upiekłam mojej mamie na jej urodziny w tamten piątek-tort Raffaello z mojewypieki.com(po przepis zapraszam tutaj)
Nieskromnie powiem,że się tak chwalę i cieszę,bo zrobiłam go absolutnie sama ,opłacało się dekorować do 23.00 XD I był pyszny!

21 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Za tort respect, maaan! Granoli nie lubię, mogłaby nie istnieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziekuje :D
      Jak to ,nie lubisz granoli? :o

      Usuń
    2. To produkt typu "nie kupuj mnie, nigdy się nie przydam".

      Usuń
  3. Wygląda jak ciasteczka :D Do schrupania ;) A tort cudowny :) Wyszedł IDEALNY i na pewno smakował wybornie... wierzę ma słowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O mniam! Zdecydowanie muszę zrobić tą granolę, bo wygląda pysznie :D A nie wiesz czy zamiast oleju kokosowego można użyć rzepakowego? A ciasto... no to już wiesz, haha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super!Wiesz,możesz sprobowac z olejem rzepakowym,bo ogolnie w przepisuje jest go tak mało,ze nie powinno być różnicy..albo dodaj wiecej słodzika ,które to zlepi(syrop klonowy lub z agawy lub miód ;))

      Usuń
  5. Masła NaturAvena są genialne - miodowego i czekoladowego nie próbowałam, ale kremowe i crunchy to niebo w gębie <3
    Takiej kombinacji aromatycznej nigdy nie próbowałam, ale czas to zmienić, bo musi być obłędne! A sama chętnie bym przygarnęła taki tort - u mnie z dekorowaniem na bakier, jestem pełna podziwu :) I musiał być wyśmienity!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam czas we środę tak do godz. 13 - może byśmy się gdzieś na LSMach spotkały na plotki (i eko zakupy, przy okazji :p)?

      Usuń
    2. Sprobuj,po kombinacja extra! :D
      Porozmawiam jeszcze z moimi rodzicami i dziadkami cze czegoś nie planują,ale nie widze żadnego problemu zeby sie spotkać np. w Leclercu :D

      Usuń
    3. To spoko, daj znać, to się umówimy co do miejsca i godziny :)

      Usuń
    4. Napisze ci maila,tylko podaj mi ;)

      Usuń
  6. Uwielbiam granolę, a już tak dawno nie robiłam...
    Twoja wygląda pysznie i bardzo podoba mi się kompozycja składników ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki słoik pełen granoli to byśmy z chęcią przygarnęły :D Tak dwa dni i by już po niej śladu nie było :D
    A tort bajka :D Nasza siostra robi często ciasto Raffaello, więc musimy się wymienić kawałkiem z Tobą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No,ja jestem jena wiec u mnie zniknęła w 5 dni XD
      O,z checia bym sie z wami wymieniła!

      Usuń
  8. Muszę zrobić tą granolę:) mam pytanie mój piekarnik działa dobrze,więc jesli u ciebie jest temp 160-170 stopni a masz słaby to jaką dać u siebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie,to jest dobra temperatura-ja w swoim nastawiłam poprostu wyższa ;)

      Usuń
  9. Tylko kokos by mi przeszkadzał, hihihi. :D A tak to mega!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się post?A może chciałbyś podzielić się swoimi odczuciami?Jestem otwarta na wszystko :D
Anonimy prosiłabym o podpisywanie się ;)