sobota, 30 lipca 2016

Naturalnie Lokalnie-orkiszowy chleb na zakwasie

Cześć!
Na samym początku chcę Was poinformować,że jeżeli uzbieram trochę więcej recenzji,to posty zaczną pojawiać się codziennie.Ale o tym będę informować na bieżąco ;)

Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją pierwszej rzeczy,którą dostałam od firmy Naturalnie Lokalnie.Dla przypomienia jaka to firma , i czym się zajmuje,odsyłam Was do poprzedniego posta tutaj.Podaję  Wam jeszcze namiary na Facebooku   oraz przypominam o rabacie -5% na pierwsze zakupy na hasło ,,NATURALNIE,, :)
Pierwszą rzeczą ,którą wzięłam pod lupę był naturalny chleb orkiszowy na zakwasie(bez chemii!) upieczony przez panią Ulę.
Pani Urszula ma małą,domową piekarnię,która wypieka wspaniałe chleby oraz baby i jaglaki(recenzja jaglaka również się pojawi ;) ).Produkcja wypieków oparta jest na starych recepturach rodzinnych,a składniki pochodzą z jej własnego gospodarstwa,co gwarantuje unikalną jakość.Pieczywo wypiekane jest w tradycyjnym piecu ceglanym opalany drewnem.Produkcja nigdy nie będzie produkcją masową,co czyni każdy chleb tym bardziej wyjątkowym :) 

 Już na pierwszy rzut oka widać,że chleb jest dobrze upieczony i ładnie wyrośnięty.Nie jest tak ,,idealnie kształtny,, jak pieczywo w sklepach,ale to zdecydowanie jest jego plusem i śwadczy o wyjątkowości.
Po wzięciu do ręki jest ciężki-to oznaka prawdziwego chleba!
Pachnie słabo,lekko kwaśnie.To zapach zakwasu,który od razu skojarzył mi się z żurkiem wielkanocnym przygotowywanym co roku przez moją babcię.
Skórka chleba jest twarda i trudna do przekrojenia.Mój pradziadzio(który był piekarzem) zawsze mawiał,że prawdziwy chleb musi mieć twardą skórkę.Mamy więc kolejny dowód na to,że ten jest naturalny.
Po przekrojeniu bochenka  widzimy,że ma on mało dziur.Ale co tam efekty wizualne,przejdźmy do smaku!
 Skórka jest twarda, taka do dłuższego żucia.Na początku wydaje się lekko słodka,ale po chwili staje się wyraźnie mączna-bardzo dobra!Po połknięciu na języku pozostaje  delikatna,słona nuta,jakbyście mieli z ustach rozpuszczające się krysztatałki soli.
Miąsz chleba jest miękki i świeży,minimalnie kwaskowaty,ale również wyraźnie mączny.Nie myślcie,że mączny to  negatywne określenie-wręcz przeciwnie!Ciężko jest poprostu inaczej opisać ten smak ;)
 Ten chleb łatwo odróżnić od innych(tych sklepowych i sztucznych)..Tamte są zdecydowanie gąbczaste i bardzo miękkie,mają dużo powietrza a po niedługim czasie  opadają jak kapeć ;P .Skórkę też mają nienaturalnie ciemną,która sama szybko odchodzi.
Tutaj natomiast  wszystko tworzy jedną,idealną całość i warstwy jest trudno od siebie oddzielić.
Będę miała bardzo miłe wspomnienia z tym chlebem i mam nadzieję,że jeszcze kiedyś uda mi się je odtworzyć....
Ocena:6/6
gdzie kupiłam:dostałam od Naturalnie Lokalnie 

Ten orkiszowy chleb był idealną podstawą do moich ostatnich kanapek- na słono z awokado i pomidorem oraz na słodko z masłem orzechowym i owocami :)

16 komentarzy:

  1. Codziennie posty??? Jestem za - jak najbardziej :) Tak pięknie opisałaś ten chleb, wiać że włożyłaś ogrom pracy w recenzję - wyszła Ci rewelacyjna :) Aż nabrałam ochoty na takie kanapeczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje,bardzo się postarałam ;) Ibteraz chyba tak będę robić ze wszystkim-bardziej szczegółowo opisywać ,żeby recenzje były lepszej jakości :)
      Oj,zapraszam na kanapeczkę!

      Usuń
    2. Wedlug mnie zawsze były dobrej jakości ale rozumiem, że od siebie wymagasz więcej :)

      PS Do recenzji wrzuciłaś jakieś filmiki? Mi nic się nie otwiera - jest jako zdjęcie ale widzę strzałkę ;/

      Usuń
    3. To nie filmiki,tylko w nowym telefonie są takie jakby ,,gify,,i trudno je przerobić na zdjęcia,ale popracuje jeszcze nad tym ;)

      Usuń
    4. Rozumiem... szkoda, że mój komputer ich nie obsługuje ;/

      Usuń
  2. Domowe pieczywo jest na wagę złota! Może następnym razem skusisz się zrobić go sama? :D Jeżeli tak to, będziemy Ci kibicować, bo nam już trzy razy zakwas umarł po 3-4 dniu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama kiedyś robiła sama chleb i był przepyszny,ale teraz nie ma czasu :( Ja tez musiałabym nabrać wprawy ,zabim byłby dobry XD ale dobry pomysł mi dałyście,pomyśle ;)

      Usuń
  3. Najbardziej przekonuje mnie ta skórka do dłuższego żucia :D A chlebek wygląda pysznie i domowo - ja się dziś objadłam bagietkami i chlebem "puchaczem", a taki prawdziwy to zupełnie co innego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam taka skórkę XD
      Bagietki tez są pyszne,jak byłam mała to uwielbiałam takie z masłem czosnkowym ;)

      Usuń
  4. Taki tradycyjny chleb to zupełnie co innego, niż to co mamy w sklepach. Może nie zawsze jest ładniejszy - ale smak i zapach rekompensują wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pieczywa nie jem, ale gdybym miała szansę kupić taki, to nie wahałabym się ani sekundki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez jem mało pieczywa-nie mam ochoty tez,chyba ze chleb czystoziarnisty,ale jakbym taki miała codziennie,to bym codziennie jadła Xd

      Usuń
  6. Ach, nie ma nic lepszego niż prawdziwe pieczywo na zakwasie! Nie jakaś napompowana buła! Orkiszowego nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wiem co ludzie widza w tych bułkach XD
      Ja wcześniej jadłam bułeczki orkiszowe,ale były gorsze o wiele :p

      Usuń
  7. Ale ja Ci zazdroszczę tych pyszności! :c Taki chleb jest zdecydowanie lepszy niz te wszystkie głęboko mrożone sklepowe rzeczy. Juz od jakiegoś czasu nie jem pieczywa stamtąd, jesli juz to pakowane z dobrym składem albo z piekarni :) Ale tego to nie powiem, chętnie bym spróbowała :3

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się post?A może chciałbyś podzielić się swoimi odczuciami?Jestem otwarta na wszystko :D
Anonimy prosiłabym o podpisywanie się ;)