niedziela, 6 marca 2016

Meega szybki i prosty budyń z płatków jaglanych

Cześć wszystkim!
Ach,zaczęła sie u mnie znów szkoła,ledwo przetrwałam pierwszy tydzień.Miałam czas i siłę napisać tylko recenzje na podstawie notatek,nawet nie rozwijałam się co u mnie.Dzisiaj też zbyt dużo się nie rozwinę,bo jeszcze został,wiersz Słowackiego ,,Testament mój,,(pozdrawiam kochanego pana od polskiego) na pamięć ,matematyka(pozdrawiam panią od matmy XD) i 2 prace na zajęcia artystyczne.Ktoś chce mi może pomóc?W tym przypadku nie pogardzę ;P

Dzisiaj nie recenzja,a mój wykombinowany ,,autorski,, przepis na genialny budyń z płatków jaglanych,w dodatku 3-składnikowy!Miałam ochotę na jaglankę na śniadanie ,ale nie chciało mi się gotować kaszy i musiałam z domu wyjść o wiele wcześniej.Zrobiłam więc dzień wcześniej budyń,wstawiłam swój eksperyment na noc do lodówki i....OMG,jakie to wyszło pyszn!Zapraszam po przepis! :D

Na 1 porcję:
-szklanka mleka(ja użyłam roślinnego,kokosowego z kartonu,a nie takiego z puszki)
-4 łyżki płatków jaglanych
-1 spory banan(im dojrzalszy,tym budyń słodszy)
-laska wanilii
-dodatki do podania( u mnie borówki mrożone i tahini,które genialnie sie komponuje z tym!)

W garnuszku zagotowujemy mleko,dodajemy płatki i gotujemy mieszając około 3-5 minut.W tym czasie banana obieramy ze skórki ,kroimy i wrzucamy do blendera.Potem przekrajamy laskę wanilii ,wyjmujemy czubkiem noża nasionka .Gdy płatki wchłoną wodę i będą gęste,dodajemy je do banana,wrzucamy wanilię  i miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.Zdobimy.Teraz możemy zajadać na ciepło,albo  tak jak ja ostawić do ostygnięcia ,a pożniej na noc do lodówki.
Smacznego! :D


 Sorki za takie zdjęcia,ale dopiero jak zaczęłam jeść,to się ogarnęlam,że przecież mogę to dodać na bloga :)
A wy macie jakiś swój sposób na budyń jaglany? :D

14 komentarzy:

  1. Dasz radę :) Trzymam kciuki a budyń wyborny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszelkie tahini/masła orzechowe w połączeniu z bananem! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,to najlepsze połączenie!A tutaj prezentuje sie i smakuje genialnie! :D

      Usuń
  3. Na budyń jaglany sposobów nie mam, za to kiedyś wrzucę swoje desery ]:->

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wypróbuj moj sposób!I czekam na deserki XD

      Usuń
  4. Ale my często jemy takie budynie :D I to z każdych płatków wychodzą świetnie nie tylko z jaglanych :D Jednak najczęściej jemy klasyk, czyli ugotowaną na mleku kaszę jaglaną miksujemy z pastą waniliową i ksylitolem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurcze,zapomniałam dodać,ze dodałam cała łaskę wanilii(ziarenka! :D) pozniej poprawie z komputera XD A wasz tez brzmi cudownie ,nastepnym razem zrobię taki wasz,ale teraz nie miałam czasu-dacie mniej wiecej proporcje? :)

      Usuń
  5. Gdzie Ty chodzisz, skoro ,,Testament mój" masz się uczyć na pamięć? Toż to przecież utwór jednego z wielkich wieszczów narodowych! Miłego wkuwania, gdyż to niesamowicie ważne. :3
    Płatki jaglane sa jednymi z najlepszych. Muszę je wreszcie kupić z powrotem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do gimnazjum chodzę,a niedawno omawialiśmy Kamienie na Szanuec i tam jest kawałek z tego wiersza,wiec mamy cały na pamięć :( Płatki jaglane sa mniam,kup ! :D

      Usuń
  6. Ale super pomysł! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. często robię go na śniadanie, a dziś zrobiłam na kolację narzeczonemu, bo jest po grypie żołądkowej i on skwitował to tylko tak: "O łeee... jak ty możesz jeść tę ciapę... mogę już nie jeść?":D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm...nie docenia tego smaku :p Mężczyźni tak maja .Ale życzę mu,zeby juz wiecej ta grypa go nie złapała ;) I jak tez bede robic ten budyń cześciej !

      Usuń

Spodobał Ci się post?A może chciałbyś podzielić się swoimi odczuciami?Jestem otwarta na wszystko :D
Anonimy prosiłabym o podpisywanie się ;)