wtorek, 9 lutego 2016

Moje ulubione książki



 Cześć wszystkim!
U mnie ostatni tydzień przed feriami,już nie mogę się doczekać! W sumie to się cieszę,że mam ostatnia ferie.Ale jak na złość wszyscy nauczyciele chcą w tym właśnie ostatnim tygodniu zrobić nam kartkówki i sprawdziany...Łatwo nie jest....trzymajcie za mnie kciuki XD
Dzisiaj przychodzę do Was z kilkoma moimi ulubionymi książkami,z których kilka nie jest tak ,,mega znanych,,(nie ma tu Zmierzchu ani Igrzysk Śmierci,ale na pewno niektóre widzieliście w księgarniach :))Od razu mówiże,że nie będę tu streszczała Wam całej historii w danej książce,jeżeli chcecie wiedzieć o niej ciut więcej,to spytajcie w komentarzach albo ją wyguglujcie ;)
Więc zaczynamy! :)

1.Złodziejka książek-Markus Zusak.Książka gruba,wciągająca opowiadająca o losach niemieckiej dziewczyny podczas drugiej wojny światowej.Podoba mi się tutaj język autora,odzwierciedlenie ,jak wyglądały czasy II wojny światowej i to,że ksiażka jest pisana z perspektywy śmierci.Na jej podstawie stworzono nawet film nagrodzony Oskarem,który również jest piękny i bardzo mnie wzruszył.Gorąco tę książkę polecam!


 2.Nadzieja Brazylii,przyszłość Barcelony-Neymar,Luca Caioli.To coś dla mnie i dla Nikoli :) (www.onabarcelona.blogspot.com) bo obydwie jesteśmy fankami Barcy.A Neymar to mój ulubiony piłkarz,więc książka jako jedna z ulubionych,bo  przedstawia jego dotychczasowe życie :)

 3.Seria Rywalki-Kiera Cass.Tę historię zna chyba większość osób,bo jest ona bardzo popularna.Czytałam już ją dość dawno,ale pamiętam jako jedną z najlepszych.Zawsze wyobrażałam sobie,że jestem taką księżniczką i mam księcia....A tak serio,to poprostu podoba mi się pomysł na książkę,troszkę inny niż zwykle motyw romansu i to,że przy każdym rozdziale wciąga tak,że chce się czytać następny :)
 4.Starter i Ender-Lissa Price(na zdjęciu tylko Ender,bo Startera pożyczyłam komuś,nawet nie pamiętam komu XD)Część tej historii jest zciągnięta z Igrzysk Śmierci-główna bohaterka chce ratować młodszego brata,tak jak Katniss ratowała Prim-ale reszta est zupełnie inna.Dzieje się w surrealistycznym świecie w przyszłości,po wojnie biologicznej,gdzie na świecie przeżyły tylko dzieci i starcy,bo tylko im zdążono podać szczepionkę przed wybuchem bomb z wirusami.
Generalnie książka według mnie super,bo zakończyła się zupełnie inaczej,niż się tego spodziewałam(ogólnie,dużo zwrotów akcji).Może się Wam wydawać,że ta książka jest dziecinna,ale uwierzcie mi -nie jest :)
 5.Seria Dotyk Julii-Tahereh Mali.Książka również fantasy,ale już różni się od tych popularnych-zagłębia się w zupełnie inne tematy niż ratowanie rodzeństwa.Bardziej jest o niechcianej,wyklętej wręcz i znienawidzonej przez społeczeństwo  dziewczynie,ale potem,jak się okazuje,wcale nie takiej złej ;)Otóż jej dotyk zabija-tylko tyle mogę Wam zdradzić,resztę polecam przeczytać :)
 6.Blondynka w Australii-Beata Pawlikowska.Uwiebiam jej wszystkie książki.Nie wiem,czy Wam już nie pisałam,że uwiebiam przyrodnicze książki.Ta jest moją ulubioną z ,,Blondynek'',bo opowiada o Australii,a ta skolei jest tuż obok Nowej Zelandii-miejsca,gdzie chcę mieszkać jak będę dorosła :D.Za to też trzymajcie kcuki,żeby udało mi się tam wyemigrować :D

 7.Koralina-Neil Gaiman.Moja ulubiona książka z dzieciństwa,na której podstawie zekranizowano film,który swoją drogą ,też był moim ulubionym).Nie wiem ,ile razy to przeczytałam,jak byłam mała...9?Potrafiłam usiąść i przeczytać od razu w 3 godziny całą(może dlatego,że jest ona cieniutka ? ;D).Uwierzcie mi,wtedy był to dla mnie wyczyn XD
8.13 skarbów i jej druga część, 13 zaklęć-Michelle Harrison.Trzecia część niestety nie doczekała się polskiej wersji.A szkoda,bo nadal nie wiem,jak skończyła się historia Tanji.Ogólnie,jest to książka również młodzieżowa,też fantasy,ale bez wątku miłosnego(!!).Także jak ktoś miłości nie lubi,to te książki mogą  się mu spodobać.Ma ona wątek troszkę nawet...detektywistyczny,choć to pewnie tylko moja opinia XD Opowiada o dziewczynie,która jako jedna z nielicznych ludzi na świecie widzi wróżki.Ale nie te takie słodkie,małe ,spełniające życzenia,tylko okropne,utrudniające ludziom życie.Ja nie umiem dobrze skracać historii,więc po takim opisie może się Wam wydawać nieciekawa,ale uwierzcie mi-ciekawa jest!! :)

 No,to chyba tyle.A może czytaliście którąś z tych książek?Jakie są po niej Wasze odczucia?A jakie są Wasze ulubione książki?
Papa :)



20 komentarzy:

  1. Złodziejkę książek i książki Beaty Pawlikowskiej bardzo lubię.
    Starter czeka na mnie na półce ale nie mogę się do niego przekonać.

    Pozostałych nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku Starter wydaje sie nudny,ale warto przeczytać,bo w Emderze jest meega zwrot akcji,w sumie w starterze na końcu tez ;)

      Usuń
  2. Przeczytałam prawie całą wersję "Dotyku Julii" i jest świetna, bardzo mi sie spodobała dzięki tobie :) mam nadzieje że już niedługo bede mogła ją dokończyć, jak tylko skończę "Krzyżaków"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez mam teraz Krzyżaków i to bedzie pierwsza lektura,jakiej nie przeczytam do końca.Mecze sie juz z tym od listopada,a nawet połowy nie ogarnęłam >.<

      Usuń
  3. A więc po kolei :)

    "Złodziejkę książek" czytałam - ba przeczytałam w jeden dzień ale zawiodła mnie ta książka. Nie powiem, że była zła ale po tylu "ochach", "achach", słowach zachwytu spodziewałam się lepszej lektury. Szczerze? Nie zapadła mi ona w pamięć.

    "Starter" czytałam - nie spodobała mi się.
    "Rywalki" - zaczęłam, nie szło mi i odłożyłam ale może za jakiś czas wrócę ;)
    Seria "Dotyk Julii" - widziałam dzisiaj w bibliotece ale trzeci tom, więc nie brałam. Może kiedyś przeczytam :)
    "Koralina..." marzę by ją przeczytać - niestety nie ma jej w mojej bibliotece ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze,no każdy ma inny gust.Mnie Złodziejka książek akurat wzruszyła,bo tematy II wojny światowej sa dla mnie bardzo interesujące ,ale i smutne .A Koraline o moze chcoiaz sama bajkę obejrzyj?Jest bardzo fajna,nie wiele odbiega od książki ;) A to w takim razie jakie sa twoje ulubione książki? :D

      Usuń
    2. Bajkę oglądałam już tryliard razy :P Uwielbiam :D

      Ulubione książki? Hm.... Bardzo lubię "Pinokia" i nie uważam jej za dziecinnej. Do tego "Szatan z siódmej klasy", "Quo Vadis", "Krzyzacy".... "Oskar i pani Róża", taka króciutka i przepiękna "Dziewczynka z parku" :)Kocham mitologię - uwielbiam i szaleję na jej punkcie :) W domu mam kilka książek z serii Mitologie Świata z Rzeczpospolitej - kupowałam za 4zł w marketach :P

      Usuń
  4. Książki Pawlikowskiej bardzo cenię, a blondynkę na językach stała się niemalże moją biblią do języka angielskiego z jeszcze jednym podręcznikiem z rozmówkami :) Zaintrygowałaś mnie dotykiem Juli, muszę poszukać, jak będę miała wolny czas. Co do Rywalek... przeczytałam całą serię! W dodatku dwie książki ,,spoza kulis" i następczynię- czyli o losach córki :) Wydaje mi się słabsza, bo bohaterka mnie denerwuje, ale być może w kolejnych odsłonach się rozkręci. Ale te pozakulisowe bardzo Ci polecam :)

    Post ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O córce Americi tez czytałam,ale wydaje mi sie,ze takie części sa juz robione ,,na sile,, dla sprzedaży xd
      A z blondynki na językach,to moja mama te sie uczy i angielskiego i włoskiego ;) ja mam na niemiecki,ale umiem i tak wiecej niz ta książka :p
      A post dziekuje za uwagę :**

      Usuń
    2. Hahaha, co ja Ci mówię kiedy ty wszystko masz w paluszku :) A proszę :)

      Usuń
  5. Czytałam Złodziejkę książek i kilka książek Pawlikowskiej, ale tej akurat nie.
    Nie mam jednej ulubionej książki, ale bardzo lubię np. "Mój pionowy świat" Kukuczki, "Dziewczyny z powstania" i wiele innych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie!No wlasnie tez nie mam,, jednej ulubionej,, wiec dalam kilka :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też nie potrafię wybrać jednej ulubionej książki, bo przecież… nie wybiera się własnego dziecka, które najbardziej się kocha. :DDD
    Kilka pozycji czytałam. :) Tę książkę o Neymarze mam w swoim barcelońskim zbiorze. :) /jak gdzieś trafisz, to jeśli chcesz, poczytaj sobie ,,Neymar o sobie - rozmowa ojca z synem". ;)) Trochę starsza, kiedyś była w Biedronce nawet, może gdzieś trafisz. :)))

    Serię o Julce mega lubię. :D
    Rywalek przeczytałam pierwszy tom, fajnie wciągnął, troszkę mnie odmóżdżył, ale coś nie mam kiedy, jak i tyle chęci by dalej kontynuować tę serię. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ze tak,na ta o Neymarze to zapoluje! ;D
      A Rywalki nie każdemu sie pdobaja,tez mam takie książki,ze przeczytam kilka rozdziałów na sile,a potem odkładam i juz nie wracam :/ Teraz to w ogole czasu nie mam na czytanie,wiec...wiesz jak to jest xd

      Usuń
  8. Mi sie nie udaje wybrac ulubionej ksiazki :D zazwyczaj we wszystkich sie zakochuje xd zawsze wybieram taka na ktora mam w danej chwili ochote
    +Jak sie ciesze ze masz bloga *__*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da sie wybrać jednej ,jedynej :D dlatego ja dałam kilka moich ,,fave,, ;D
      I ja ciesze sie,ze ty sie cieszysz ;) blogowanie to rzeczywiście fajna sprawa :)

      Usuń
  9. Dopiero dziś, na dodatek PRZYPADKIEM, zorientowałam się, że założyłaś bloga! Wtf? Czemu nic nie pisałaś? Teraz będę tu wpadać regularnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jakos tak wyszło,jak komentuje twoje posty,to dodałam swoją domenę,ale reklamy sobie zapomniałam zrobic(i tak bym sama sobie nie zrobiła ;D)ale ciesze sie z kolejnego czytalenika,wpadaj cześciej! ;)

      Usuń
  10. Ja (Monika) czytam mnóstwo horrorów, kryminałów thrillerów i tego typu książek :) Romanse interesują mnie najmniej. Szczególnie polecam wszystkie książki Simon Beckett czy Alex Kava :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O,ja horrory i ktyminały kiedyś też czytałąm :)I dzikuję za polecenie,rozejrze się :)

      Usuń

Spodobał Ci się post?A może chciałbyś podzielić się swoimi odczuciami?Jestem otwarta na wszystko :D
Anonimy prosiłabym o podpisywanie się ;)